Perth Zoo - Reisverslag uit Perth, Australië van Aimee Laycock - WaarBenJij.nu Perth Zoo - Reisverslag uit Perth, Australië van Aimee Laycock - WaarBenJij.nu

Perth Zoo

Blijf op de hoogte en volg Aimee

25 Juli 2012 | Australië, Perth

Vandaag zijn we een heerlijk dagje naar Perth Zoo geweest! En de reis ernaartoe was al een heel avontuur.

We vertrokken van huis rond een uur of 10.30. Vanaf daar moesten we lopen naar de bushalte die ons zou brengen naar Murdoch Station. Dat stukje ging nog zonder problemen. Ook de treinreis van Murdoch Station naar Cunningbridge ging nog prima. Maar toen moesten we nog naar de Perth Zoo zelf toe. We hadden de logica dat, als we eenmaal bij Cunningbridge waren, om het dan aan een conducteur te vragen. Er was in de hele wijde omgeving van het station geen conducteur te bekennen. Dus wij gingen het maar vragen aan de eerst volgende buschauffeur die stopte. Dat hebben we ook gedaan. Die zei dat we buslijn 34 moesten hebben en naar de overkant moesten gaan. Dit hebben we gedaan. Er was geen lijn 34 te bekennen, dus vroegen we het aan een andere buschauffeur, die het ook niet wist. Dus gingen we ALWEER oversteken, om het weer te vragen aan de buschauffeur daar. Die zei dat we weer aan de andere kant moesten wezen, omdat je anders Perth uit gaat, en wij wilden er juist in. Toen kwam er een passagier van die bus en die zei dat we eerst bus 106 moesten nemen, om vervolgens bij het Como Hotel over te stappen op lijn 34, zodat we bij de zoo uitkwamen. He saved our day! Uiteindelijk (rond 12 uur) kwamen we aan bij de Zoo. Eerst gingen we naar de pinguins. Toen had je zeg maar een paar stukken met van elk land wat dieren. Australische dieren (duh), Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en gewoon, enge dieren (spinnen en slangen enzo). Eerst wilden we graag naar de Australische zone gaan. Dit hebben we dan ook gedaan. In Nederland zijn we een beetje gewend dat de dieren in de dierentuin achter slot en grendel zitten, Maar hier huppelen ze vrolijk rond (behalve natuurlijk de tijgers enzo). Dus wij waren rustig aan het fotograferen, toen er ineens heel vrolijk een kangoeroe om de hoek kwam. Jip en ik schrikken ons echt kapot! Maar het was echt een superawesome dag! Heel veel foto's gemaakt, die ik nu op Facebook aan het zetten ben.

Morgen staat Fremantle Markets op de planning!

Ik had trouwens gisteren niks gepost, omdat ik gister niksdoendag had. Er is niet heel veel spannends gebeurt dus. Behalve dan dat de hond Oreo mijn beugel kapot heeft gebeten -.-

• 25 Juli 2012 - 14:35

Geeri:

Wat een gedoe voordat jullie in de Zoo waren. Wel avontuurlijk ;-) ga ook de foto's bekijken. Jammer dat de site is veranderd he. Komt het nog goed met de beugel? En jouw gebit...
    Veel plezier, maar dat lukt je wel.